Få Deres Cyber Week-prisfordel nu - Kun frem til den 05.12!

Returnering/Reklamation

Kan jeg selv vælge et speditionsfirma til tilbagesendelsen af et legeredskab fra Wickey?
Af logistiske grunde kan vi desværre ikke tilbyde dig muligheden for selv at vælge et speditionsfirma. Vi har heller ikke mulighed for at oplyse dig om speditionsfirmaet, da det i forbindelse med transporten ofte arbejder sammen med underleverandører.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg gerne vil sende en artikel tilbage?
Hvis de artikler, der skal returneres, har været sendt med et speditionsfirma, så koordinerer vi sammen med dig et afhentningstidspunkt for transporten og dækker alle omkostninger ved returforsendelsen. Hvis det derimod drejer sig om mindre pakker, så bedes du selv finde en pakketjeneste, der kan returnere varen. Tip: Vælg altid den samme pakketjeneste, der sørgede for leveringen af varen til dig. Det er normalt det billigste valg.
Bekræfter Wickey modtagelsen af min returvare?
I det øjeblik, vi modtager din returvare, får du selvfølgelig en e-mail fra os, hvor vi bekræfter modtagelsen af din returvare.
Hvordan får jeg mine penge tilbage?
Tilbagebetalingen afhænger af den valgte betalingsmetode. Hvis du har betalt forud, så bedes du sende dine bankoplysninger, så vi kan overføre det refunderede beløb til din konto. Hvis du har bestilt pr. PayPal, kreditkort eller Amazon, så kender vi allerede dine betalingsoplysninger og har ikke behov for flere for at gennemføre tilbagebetalingen. Du bedes desuden tage i betragtning, at tilbagebetalingen kan tage op til 14 dage.
Hvor lang tid har jeg til at reklamere over en artikel?
Der findes ikke nogen principiel reklamationsfrist? På vores trædele yder vi dig en garanti på 10 år, og på tilbehørsdele er garantien 2 år. Uberørt deraf gælder de retlige forskrifter. Yderligere oplysninger kan findes i vores Oplysninger om fortrydelse.
Hvordan skal jeg forholde mig, hvis jeg modtager en bestilling, hvor der er mangler eller sket beskadigelser?
Såfremt der på leveringstidspunktet er udvendige transportskader, så bedes speditionsfirmaets chauffør anføre dette på følgesedlen. Transportskader er svære at undgå, og vi finder en tilfredsstillende løsning sammen med dig. Det er bedst med det samme at skaffe sig et overblik over forsendelsens fuldstændighed og eventuelle skader på komponenter ved at tage et kig på brugsanvisningen og tage billeder. Derefter kontakter du os ved hjælp af vores kontaktformular og returnerer de berørte komponenter, inklusive billeder, til os. Vi vender hurtigst muligt tilbage til dig med et passende løsningsforslag. Ifald der skulle mangle noget i emballagen, så er fremgangsmåden den samme: Sammenlign først de leverede dele med monteringsvejledningen, og skriv derefter ned, hvilke dele du mangler. Denne liste bedes du sende til vores kundeservice. Vi vender hurtigst muligt tilbage til dig med et passende løsningsforslag.
Hvis mit legeredskab modtages i alvorligt beskadiget tilstand, kan jeg så nægte modtagelsen?
Du bedes i første omgang modtage varen og ikke nægte modtagelsen. Bed budet/chaufføren om at nedskrive alle transportskader på følgesedlen, og sæt dig derefter hurtigst muligt i forbindelse med os, så vi uden beregning kan sende dig en vare som erstatning og for at finde en løsning, der er tilfredsstillende for dig.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg gerne vil ombytte en artikel?
En ombytning af en artikel sker også ved hjælp af returneringsformularen. Skriv din e-mailadresse og bestillingsnummeret, og følg anvisningerne på de følgende sider. Vores kundeservice kontakter dig hurtigst muligt for at aftale det videre forløb med dig.