FOTO-Konkurrence! Indsend en foto og få chancen for at vinde 3x 1110 kr! Kun til 09.08.2021

Help Center

Bestilling
Hvorfor er det nødvendigt at oplyse telefonnummer?

Vores legetårne leveres på grund af deres størrelse ikke med en almindelig pakketjeneste, men leveres derimod med et speditionsfirma på lastbil med lift. For at sikre det perfekte leveringstidspunkt ringer speditionsfirmaet til dig i forvejen. På den måde sikrer vi os, at du er hjemme, og at dit legetårn leveres til tiden.

Er det muligt at bestille pr. telefon hos Wickey?

Vi kan kun modtage din bestilling foretaget via vores Webshop.

Må min faktureringsadresse være forskellig fra min leveringsadresse?

Det er selvfølgelig ikke noget problem at have forskellig fakturerings- og leveringsadresse: Det kræver blot et klik under udtjekning af varen at anføre en anden leveringsadresse.

Hvorfor er der prismæssige forskelle mellem de forskellige lande/butikker?

Dette hænger blandt andet sammen med specifikke forhold for de enkelte lande, såsom udregningen af forsendelsesomkostninger.
Vi gør vores bedste for at begrænse disse forskelle, men de kan ikke helt undgås. Priserne i butikken er dem, der gælder i det enkelte land. I nogle af vores butikker yder vi den service at levere i et andet land. Disse oplysninger kan du finde og læse i vores butikker under bestilling og levering.

Får jeg en kvittering, når jeg har bestilt?

Når du er færdig med at shoppe, er det selvfølgelig ikke meningen, at du skal vente på os. Vi sender dig straks en bekræftelse på bestillingen til din e-mailadresse, der indeholder alle vigtige oplysninger om det videre forløb. Hvis du mod forventning ikke modtager en bekræftelse på din bestilling, bedes du kontakte vores flittige mennesker i kundeservice på telefon +44 (0)330 8080 240. De kan hjælpe dig videre!

Kan jeg bruge min smartphone til at bestille hos Wickey?

Helt sikkert. Du kan uden problemer surfe rundt i vores butik på din smartphone og derefter foretage din bestilling.

Hvor sent kan jeg annullere min bestilling?

Så længe din ønskede artikel stadig ligger i indkøbskurven, og bestillingen ikke er afgivet, kan du uden problemer ændre og tilpasse din bestillingsoplysninger. Fra det øjeblik, du har afgivet din bestilling, er det ikke længere muligt at foretage ændringer.

Kan jeg efterfølgende ændre mine bestillingsoplysninger?

Så længe din ønskede artikel stadig ligger i indkøbskurven, og bestillingen ikke er afgivet, kan du uden problemer ændre og tilpasse din bestillingsoplysninger. Fra det øjeblik, du har afgivet din bestilling, er det ikke længere muligt at foretage ændringer.

Hvor finder jeg fortrydelsesformularen?

Du har ret til inden for de første 14 dage at fortryde købsaftalen. Der skal ikke gives nogen begrundelse. Yderligere oplysninger om dette og formularen finder du her: Oplysninger om fortrydelse.

View all
Betaling
Hvilke betalingsmåder kan vælge hos Wickey?

Til brug for nem betaling af din ordre tilbyder vi dig et udvalg af de mest almindelige betalingsmåder i vores shop:

  • Kreditkort
  • Forudbetaling
  • PayPal
  • ApplePay

Der er mere information om vores betalingsmåder her: Betalingsmetoder.

Hvornår trækkes beløbet på mit kreditkort?

Vi trækker på beløbet på kreditkortet, så snart du afgiver din bestilling. Vær opmærksom på, hvilke afregningsmetoder dit kreditkort er underlagt.

Er det muligt at ændre betalingsmåde med kort varsel?

Inden du afgiver din bestilling bedes du sikre dig, at du har valgt den betalingsmåde korrekt, som du ønsker at benytte. En kortfristet ændring af betalingsmåden er desværre ikke mulig.

Hvad er Wickeys bankoplysninger?

Vores bankoplysninger er følgende:

Wickey GmbH & Co. KG
IBAN: DE 72 3125 1220 1400 0138 58
BIC/SWIFT: WELADED1ERK

Sørg for at angive din betalingsreference (eksempel: RFxx xxx xxx xxx x) som formålet med betalingen, så vi bedre kan knytte din betaling sammen med din ordre. Så snart vi har modtaget og bogført din betaling, så sender vi dig en bekræftelse på betalingen via e-mail.

Hvor sikker er betalingsproceduren?

Tro mod vores motto "Safety first" er din sikkerhed meget vigtig for os og vores betalingspartnere. For at sikre en problemfri betalingsbehandling arbejder vi udelukkende med etablerede betalingseksperter, der overholder de højeste sikkerhedsstandarder og bruger avancerede systemer til forebyggelse af svig.

Hvornår og hvordan modtager jeg min regning?

Fakturaen på din bestilling får du, tilsendt, så snart betalingen er registreret i vores system; det sker i form af en e-mail.

Kan regningen udstedes til navnet på mit firma?

Naturligvis kan vi udstede regningen til dit firma. Du skal blot udfylde de ekstra felter "Firma" og "Momsnr.", når du checker ud.

Hvordan vises momsen på regningen?

Momsen fremgår ikke som en selvstændig post på regningen. Dog fremgår det af regningen, at det totale beløb er inklusive moms.

Kan man købe gavekort hos Wickey?

Det er i øjeblikket et muligt at købe gavekort hos os - men hvem ved, måske vil det ændre sig i fremtiden!

Kan jeg få rabat eller kuponkoder hos Wickey?

Det kan betale sig at holde øje med Wickeys hjemmeside: Vi har regelmæssigt gode rabattilbud, som vi gang på gang overrasker med.

View all
Forsendelse og levering
Hvordan leveres produkterne fra Wickey?

Vores legeredskaber leveres til dig med spedition. Mindre dele og tilbehør sendes som pakkepost.

Med hvilke speditionsfirmaer og pakkeposttjenester samarbejder Wickey?

Da vi via vores Wickey lande-shops leverer til næsten hele Europa, arbejder vi sammen med et stort antal speditionsfirmaer. Vi samarbejder med DHL, GLS, DPD og UPS om forsendelse af småpakker.

Pakker Wickey selv legeredskaberne?

Sikkerhed frem for alt - det er vores motto for indpakningen! Du modtager varen fra os i en sikker, robust og solid emballage enten som pakke eller på palle med beskyttelsesfolie. Større pakker som fx legetårne eller gynger leverer speditøren sikkert til kantstenen.

Hvad skal jeg være opmærksom på og tjekke ved modtagelsen af leveringen?

Som en generel regel skal du kontrollere pakkerne for eventuelle udvendige skader, før du accepterer pakken. Hvis emballagen er beskadiget, skal ikke tage imod pakken. Senest inden monteringen skal hele leveringen kontrolleres meget omhyggeligt. Brug monteringsvejledningen til at kontrollere, at din levering er komplet, og kontrollér bjælker, brædder og enkelte dele for eventuelle fejl.

Jeg bor i en smal gade - Hvilke muligheder har jeg ved modtagelse af leveringen?

Hvis den gade/vej, hvor leveringen skal finde sted, er for smal til at komme ind med en 7,5-tons lastbil (standardmål for en lastbil på 7,5 t: L6,1xB2,4xB2,4 m), har du naturligvis mulighed for at angive en alternativ leveringsadresse. Hvis du på trods af ugunstige forhold alligevel ønsker levering på din ønskede adresse, beder vi dig have forståelse for, at der kan påløbe ekstra fragtomkostninger samt en længere aflæsningstid.

Leveres alle varer samtidigt ved en ordre på flere artikler fra Wickey?

Som grundregel gælder: en bestilling, en levering! Men det kan jo være, at du har købt så flittigt ind, at det simpelthen ikke kan være i én pakke. For eksempel sendes vores juniorsenge og Tiny-legetårne alt efter situation og omfang i flere pakker.

Hjælper speditørens chauffør mig med at bringe legeredskaberne ind på min grund?

Leveringen er gratis til kantstenen - derefter sørger du selv for resten.

Er det muligt at ændre leveringstidspunktet med kort frist?

Hvis du bliver nødt til at ændre leveringstidspunktet med kort frist, så skal du ringe til os på telefonnummer+44(0)330 8080 240. Dette kan afhængig af situationen eventuelt medføre, at du pålægges lager- eller andre ekstraudgifter. Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du ønsker yderligere oplysninger.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke er hjemme på leveringstidspunktet?

Vi beder dig om så vidt muligt at sikre, at denne situation ikke opstår for at begrænse ulejligheden så meget som muligt for alle parter. Skulle det være umuligt for dig at være hjemme på leveringstidspunktet, så springer til og modtager leveringen. Vi kontakter dig derefter for at arrangere en ny leveringsdato.

Kan bestillingen afhentes på stedet?

Selvom vi gerne vil hilse personligt på vores kunder, så er det af organisatoriske grunde desværre ikke muligt at afhente leveringen.

View all
Returnering/Reklamation
Kan jeg selv vælge et speditionsfirma til tilbagesendelsen af et legeredskab fra Wickey?

Af logistiske grunde kan vi desværre ikke tilbyde dig muligheden for selv at vælge et speditionsfirma. Vi har heller ikke mulighed for at oplyse dig om speditionsfirmaet, da det i forbindelse med transporten ofte arbejder sammen med underleverandører.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg gerne vil sende en artikel tilbage?

Hvis de artikler, der skal returneres, har været sendt med et speditionsfirma, så koordinerer vi sammen med dig et afhentningstidspunkt for transporten og dækker alle omkostninger ved returforsendelsen.

Hvis det derimod drejer sig om mindre pakker, så bedes du selv finde en pakketjeneste, der kan returnere varen.

Tip: Vælg altid den samme pakketjeneste, der sørgede for leveringen af varen til dig. Det er normalt det billigste valg.

For at lette og fremme tilbagesendelsen anbefaler vi, at du benytter vores returneringsformular zu nutzen. Dette er dog ikke obligatorisk.

Bekræfter Wickey modtagelsen af min returvare?

I det øjeblik, vi modtager din returvare, får du selvfølgelig en e-mail fra os, hvor vi bekræfter modtagelsen af din returvare.

Hvordan får jeg mine penge tilbage?

Tilbagebetalingen afhænger af den valgte betalingsmetode. Hvis du har betalt forud, så bedes du sende dine bankoplysninger, så vi kan overføre det refunderede beløb til din konto. Hvis du har bestilt pr. PayPal, kreditkort eller Amazon, så kender vi allerede dine betalingsoplysninger og har ikke behov for flere for at gennemføre tilbagebetalingen. Du bedes desuden tage i betragtning, at tilbagebetalingen kan tage op til 14 dage.

Hvor lang tid har jeg til at reklamere over en artikel?

Der findes ikke nogen principiel reklamationsfrist? På vores trædele yder vi dig en garanti på 10 år, og på tilbehørsdele er garantien 2 år. Uberørt deraf gælder de retlige forskrifter. Yderligere oplysninger kan findes i vores Oplysninger om fortrydelse.

Hvordan skal jeg forholde mig, hvis jeg modtager en bestilling, hvor der er mangler eller sket beskadigelser?

Såfremt der på leveringstidspunktet er udvendige transportskader, så bedes speditionsfirmaets chauffør anføre dette på følgesedlen. Transportskader er svære at undgå, og vi finder en tilfredsstillende løsning sammen med dig. Det er bedst med det samme at skaffe sig et overblik over forsendelsens fuldstændighed og eventuelle skader på komponenter ved at tage et kig på brugsanvisningen og tage billeder. Derefter kontakter du os ved hjælp af vores kontaktformular og returnerer de berørte komponenter, inklusive billeder, til os. Vi vender hurtigst muligt tilbage til dig med et passende løsningsforslag.
Ifald der skulle mangle noget i emballagen, så er fremgangsmåden den samme: Sammenlign først de leverede dele med monteringsvejledningen, og skriv derefter ned, hvilke dele du mangler. Denne liste bedes du sende til vores kundeservice.
Vi vender hurtigst muligt tilbage til dig med et passende løsningsforslag.

Hvis mit legeredskab modtages i alvorligt beskadiget tilstand, kan jeg så nægte modtagelsen?

Du bedes i første omgang modtage varen og ikke nægte modtagelsen. Bed budet/chaufføren om at nedskrive alle transportskader på følgesedlen, og sæt dig derefter hurtigst muligt i forbindelse med os, så vi uden beregning kan sende dig en vare som erstatning og for at finde en løsning, der er tilfredsstillende for dig.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg gerne vil ombytte en artikel?

En ombytning af en artikel sker også ved hjælp af returneringsformularen. Skriv din e-mailadresse og bestillingsnummeret, og følg anvisningerne på de følgende sider. Vores kundeservice kontakter dig hurtigst muligt for at aftale det videre forløb med dig.

View all
Opbygning og sikkerhed
Hvor finder jeg byggevejledningen til mit Wickey-legeredskab?

Vejledningen tilsendes sammen med det, du har bestilt, i den vedlagte skruepose. Skulle du mod forventning ikke have modtaget den, bedes du kontakte vores kundeservice via [email protected], så sender vi dig en ny.

Hvor lang tid skal regne med til opbygningen?

Med en hjælpende hånd og byggevejledningen er opbygningen normalt ret hurtig. Som en tommelfingerregel, og afhængigt af din håndværksmæssige kunden, så tager det ca. seks arbejdstimer at bygge det mindste legetårn. Endvidere skal du beregne tid til indstøbningen. Vi anbefaler, at du har to hjælpere, når du skal bygge det største legetårn. Så kan du klare det på otte arbejdstimer. Og når dine venner nu er omkring, så kan lige så godt blive til middag.

Hvilke materialer har jeg brug for til opbygningen?

Brædder og stolper er færdigsavede, og det nødvendige skruemateriale, inklusive afdækningsplader, følger med leveringen. Du har brug for følgende værktøj til opbygningen:

   
Elektrisk boremaskine Vaterpas Gummihammer  Ansatsvinkel Topnøglesæt

 

Tip: Ved fastgørelsen er det vigtigt at anvende en skruebit i den rigtige størrelse til de medfølgende skruer for at undgå tidligt opståede rust- og andre skader.

Hvor kan jeg finde en monteringsservice?

Kontrollér, at din bestilling er komplet og fejlfri, når den leveres, før du kontakter en monteringsservice. Det sparer dit besvær, tid og penge, og dine medhjælpere kan udføre arbejdet i ro og mag.

Kan legeredskabet monteres på andre måder end den, der er beskrevet i byggevejledningen?

Hovedkomponenterne, dvs. legetårnets struktur, skal bygges som beskrevet i byggevejledningen. Eventuelle ændringer i denne konstruktion sker på brugerens egen risiko og kan ikke blot påvirke dine garantikrav, men kan også være en fare for dine børn. Ved bygning af flere tårne kan de bygges spejlvendt af hinanden. Det betyder, at positionen for tilbehør som rutsjebane eller klatrevæg kan byttes om. Hvis du ikke er sikker på, om det også gælder for dit legeredskab, så er vores kundeservice naturligvis altid klar til at hjælpe dig.

Hvordan monterer jeg vandtilførslen til rutsjebanen?

Du skal bruge et bor på 4 mm og med en længde på mindst 5 cm. Desuden skal du bruge fint sandpapir til at fjerne eventuelt overskydende materiale fra boringen fra rutsjebanens overside. Til vandtilslutningen skal man bruge en halv tomme bred vandslange og en slangeklemme.
Advarsel: Læg mærke til, at kun vores rutsjebaner på 175 cm, 220 cm og 300 cm tillader vandtilslutning.

Wateraansluiting

På bagsiden af rutsjebanen er der et tilslutningsrør, som markerer det sted, hvor vandtilslutningen skal være. Før boret gennem det lille rør nedefra, og begynd at bore et hul. Hvis boret sjutter, kan det afhjælpes ved at sætte en borspids på. Tiloversblivne spåner kan fjernes forsigtigt med fint sandpapir. Tip: Vær forsigtig, når du bruger sandpapir, så du undgår ridser i rutsjebanen. Derefter skrues den halv tomme brede slange på tilslutningsrøret og fastgøres med slangeklemmen. Snart kan ren sjov med vand begynde!

Hvordan skal underlaget være, så legeredskabet er sikkert opstillet?

Det er bedst, at du bygger dit Wickey-legeredskab på et plant underlag. Græs- eller sandflader med tilstrækkelig plads omkring stilladset er særlig velegnede. Hvis underlaget er hårdt anbefales det at lægge faldsikringsmåtter omkring redskabet.

Hvordan gør jeg legeredskabet fast til jorden?

Selvom dit legeredskab virker stabilt og sikkert: Af hensyn til børns sikkerhed anbefaler vi, at alle legeredskaber forankres til jorden. Med genne forankring øges tårnets eller gyngens stabilitet. Alle ankre skrues ind i klatretårnets stolper og - afhængigt af den type anker, du vælger - ikke ses udefra. Generelt anbefaler vi, at forankre alle tårnets stolper, som står på jorden. Stiger og klatrevægge skal også fastgøres med hver to ankre. Du kan læse mere i de respektive produktbeskrivelser. 

Tip:
Vores vinkelanker passer perfekt til alle tårne.

Hvilket anker skal du bruge, og følger disse med legeredskabet?

Du skal bestille ankrene til dit legeredskab særskilt. Se produktets produktside. Der giver vi anbefalinger om typen og antallet af ankre, som vi anbefaler til dit tårn.

  Grundanker Jordanker Vinkelanker
  Grundanker Jordanker Vinkelanker
Firkantede stolper/skæve stiger
Gyngestolper
Runde stolper
Tiny-/flyer-serie
Smart-/prime-serie
Løs, sandet bund (legeredskabet skal altid støbes fast i beton)
Fast, stenet bund
Montagetips Supernem montage

Skal skrues ned i underlaget eller støbes fast i beton
Nem montage*

Skal støbes fast i beton
Nem montage*

Skal støbes fast i beton
Stabilitet Stabil og sikker (Standard) Stabil og sikker (Premium) Stabil og sikker (Premium)

*Anbefaling: Montage på indersiden, ankret kan ikke ses udefra

Hvordan støber jeg ankeret i beton?

View all
Oplysninger om træ
Hvilke træarter anvender Wickey?

Det imprægnerede Wickey-træ af fyr eller gran kommer fra naturlig og bæredygtig dyrking og har en exceptionel lange levetid udendørs. Det giver vores produkter et solidt fodfæste, så du kan være sikker på masser af sikker sjov.

Er revner, knasthuller og grønlig misfarvning af træet harmløst?

Træ er et naturprodukt, og intet træ er som det andet. Små ridser eller knasthuller er derfor helt almindeligt. I henhold til standarden DIN 4074 må ridser på under en fjerdedel af en stolpes længde eller tykkelse ikke påvirke træets statik - de er tværtimod et tegn på, at træet arbejder!

Hvorfor forandrer træets volumen sig?

Ved særlig fugtig eller tør opbevaring kan det ske, at træet udvider sig eller trækker sig lidt sammen. Dette er ikke kun ufarligt, men også godt, fordi træet på denne måde optimalt modstår vejr og miljøpåvirkninger.

Mit legeredskab har hvide/grønne pletter mange steder. Er det skimmelsvamp?

Hvis dit Wickey-produkt har hvidlig eller grønlig misfarvning på mindre områder, er det ikke nogen grund til bekymring: Det kan ske, at salte fra træet og imprægneringen ophobes på overfladen og trænger ud. Du kan roligt ignorere disse pletter. Men hvis de generer dig, kan du nemt slibe de berørte områder.

Hvad er trykimprægneret træ?

Vores træ står for mange års sjov leg, og for at garantere dette, gør vi det holdbart. Dette gør vi ved hjælp af imprægnering under kedeltryk.På denne måde presses de beskyttende salte ind i træet under højt tryk. Det betyder, at træet er permanent beskyttet mod insekter, svampe, blød råd og konstant kontakt med jord og vand.

Er det normalt, at træet er fugtigt?

Generelt giver fugtighed ingen grund til bekymring: Det er normalt, at det tager lidt tid, indtil fugtigheden fra imprægneringsprocessen er forsvundet helt fra træet. Det er vigtigt, at du pakker træet ud, så snart du har modtaget det, og at det opbevares tørt, indtil du starter opbygningen.

Skal mit legetårn beskyttes med lasur, og lasur egner sig bedst?

Du behøver hverken at give vores træ ekstra bejdse eller lak. Takket være den vejrfaste imprænering under kedeltryk, er det beskyttet på den bedste måde mod vind og vejr. Hvis du alligevel har lyst til at give det en beskyttende bejdse, kan du selvfølgelig efterbehandle træet med en speciel holdbar beskyttelsesmaling eller bejdse, der opfylder DIN EN 71 del 3. Disse bejdser er ufarlige for såvel børn som miljø.

Må jeg male eller lakere legeredskabet?

Hvis du vil friske legetårnet op eller ønsker at ændre dets udseende, er du mere end velkommen til det! For at bevare dit garantikrav skal du dog være opmærksom på følgende: Der må kun bruges lasur eller bejdse med åbne porer, der er certificeret iht. DIN EN 71, del 3, der bevarer træets kvalitet og sikrer det lang levetid. Disse farver er uskadelige for dit barn og er i test fundet fri for indvirkninger på børns helbred.
Tip: Slib træet med sandpapir, inden du maler det. En ru overflade får ikke blot farverne til at hæfte bedre, du får også fjernet urenheder på træets overflade.

Hvordan kan jeg fjerne de grønlige pletter?

På grund af trykimprægneringen i kedlen og træets konstante arbejde kan det forekomme, at lidt salt træder ud på små områder. Det kan du nemt slibe bort eller bare lade sidde, hvis det ikke generer dig.

Hvad kan jeg gøre mod udsvingene i trælegeredskabets volumen?

Når træ er fugtigt eller opbevares længe, så kan det forekomme, at dets volumen ændres. For at forhindre dette skal det opbevares tør og ikke alt for længe.Også fordi dine børn vel næppe kan vente alt for længe på at tage deres spritnye legeredskab fra Wickey i brug?

View all
Kvalitet og garanti
Hvor mange års garanti får jeg på Wickey-legeudstyr?

Da vi har stor tillid til vores egne produkter, giver vi dig 10 års garanti* på alle trædele, når du samtidig køber vores egne husankre. I alle andre tilfælde gælder den garanti, der er lovmæssigt fastsat.

* Den omtalte garanti gælder for alle trædele ved samtidigt køb af vores eget anker. I alle andre tilfælde gælder den toårige lovmæssige garanti. I vores garantierklæring finder du flere oplysninger om garantiens omfang, og om hvordan der kan gøres krav på den.

Fra hvornår begynder garantiperioden?

Garantiperioden begynder, når varen modtages. De almindelige forbrugerrettigheder (lovbestemte rettigheder og tilbagekaldelsesretten) bliver ikke indskrænket af denne garanti.

I hvilke tilfælde dækker garantien ikke?

Garantien består af en holdbarhedsgaranti på alle trædele, der indgår i den købte vare. Garantien gælder kun, når du ved købet af varen også har købt mindst ét af vores egne ankre. I modsat fald kan kunden efter udløbet af den lovbestemte garantiperiode ikke gøre krav gældende på beskadigede trædele. Der foreligger ligeledes ingen garantibegivenhed, hvis kunden selv eller en tredjepart forårsager fejl på trædelene på grund af forkert opsætning, eller hvis fejlen skyldes skader på trædele som følge af kundens eller tredjepartens uhensigtsmæssige brug eller opbevaring af produktet. Andre undtagelser fra garantidækningen er skader grundet kundens eget eller eventuelle tredjeparters hærværk, træets egne egenskaber eller vejrbetingede skader.

View all
Info om Wickey-kategorier
Kan jeg kun købe Wickeys artikler online?

Da vi er en 100 % onlineforretning, så sælger vi hovedsaglig vores produkter via internet. Et lille insidertip til dig: Besøg regelmæssigt vores Facebookkonto. Her overrasker vi med jævne mellemrum med spændende (rabat)aktioner.

Findes der kataloger eller brochurer over Wickeys produkter?

Desværre har vi ingen trykte kataloger. Miljøet ligger os meget på sinde. I vores webshop kan du finde alt, hvad du behøver til at skabe et unikt legested for dine børn.

Er det muligt at se legeredskaberne udstillet?

For øjeblikket har vi ingen planer om et showroom. Men hvis du bor i nærheden, eller hvis din fører forbi, så er du velkommen til at kigge ind. Vi har opstillet en række legetårne på vores område. Naturligvis kan du også læse på vores side med feedback for at danne dig et indtryk af vores legetårne.

Egner Wickeys legeredskaber sig til offentlige områder?

Vi tilbyder også legeredskaber til offentlige områder, så legepladser, børnehaver og lignende kan få det bedst mulige udstyr. Vores PRO- og Hy Land-legetårne opfylder kravene i den europæiske standard EN 1176 og er egnede til brug på offentligt områder. Du kan se flere legeredskaber til offentlige områder her: Offentlig legeplads

Har jeg brug for en tilladelse fra myndighederne for at montere Wickeys legeredskaber?

Da lovgivningen kan variere ikke blot internationalt men også regionalt, anbefaler vi, at du informerer dig om de gældende retningslinjer hos din kommune eller kommunens bygningsinspektorat.

Hvordan bortskaffer jeg mine legeredskaber fra Wickey, når de skal tages ud af brug?

Sørg for, at afmonteringen udføres korrekt. Spørg din kommune, hvordan du bortskaffer det imprægnerede træ.

Kræver legeredskaberne fra Wickey vedligeholdelse?

Som med enhver anden brugsgenstand, så kan legetårnene med tiden bære præg af brugen. Derfor anbefaler vi, at du regelmæssigt kontrollerer, at dit legeredskab er solidt fastskruet. Kontrollér også brædder og tilbehør.

Kan jeg udvide mit legetårn?

Se dig omkring i vores webshop. Tilbehøret, som tilbydes, kan nemt anbringes på alle legetårne. De enkelte tilbygningsmoduler kan for øjeblikket ikke (efter)bestilles separat.

Findes der artikler, som jeg kan efterbestille?

Permanent forankring ved indstøbning i betonunderlag. Dette er afgørende for at legetårnet eller gyngen er så solidt forankret som muligt. Du kan se på den relevante produktside, hvilken type anker vi anbefaler.

Hvilke fodhøjder tilbyder Wickey, og hvilke egner sig bedst?

Hos Wickey kan du finde legetårne og legehuse med de forskelligste fodhøjder. Hvilket der er det perfekte legetårn til dig afhænger altid af forudsætningerne og dine ønsker: Er din have lille, og er dine børn først lige begyndt at klatre og gynge? Så er det sandsynligvis tilstrækkeligt med et legetår med en fodhøjde på 90 cm eller 120 cm og en kort rutsjebane. Store legetårne med 150 cm eller 210 cm fodhøjre og tilbygningsmoduler er supergode til større børn – og vil være legekammerater langt ud i fremtiden.

View all
Kontakt
Hvordan og hvornår kan vi række ud til dig?

Du kan kontakte os via kontaktformularen og ved at ringe til os.

Fra mandag til fredag kan du kontakte vores tysksprogede og engelsksprogede kundeservice mellem kl. 9 og 16 på følgende telefonnummer: +44(0)330 8080 240
Vi beder dig om kun at ringe til os på hotlinjens åbningstider.

Engelsk- og tysktalende kundeservice

Jeg ønsker at give feedback, hvordan gør jeg det?

Er du tilfreds, eller har du forslag til os? Så fortæl os det. Vi er glade for en vurdering på TrustedShops, Trustpilot eller en anmeldelse på Google. Er du en ægte fan, og ønsker du at dele din oplevelse? Så del dit billede eller din video på Instagram med hastagget #wickeyadventure eller send os et foto eller en video med en tekst til[email protected] til vores website. Vi glæder os til din feedback!

Hvor finder jeg feedback og billeder fra andre kunder?

Kunder fra hele Europa, som vi allerede har gjort glade, og som har delt deres eventyr med os, kan se se i ro mag i rubrikken Inspiration. Lad dig inspirere!

Kan man som blogger samarbejde med Wickey?

Du er blogger og vil gerne indgå samarbejde med os? Godt at høre! Send os blot en e-mail til [email protected], hvor du fortæller lidt om dig selv, og hvordan du forestiller dig et fremtidigt samarbejde. Hvis du allerede har en PR-præsentation klar, kan du også sende os den. Så kan et kommende samarbejde komme endnu nemmere i stand!

Hvor kan jeg finde information om aktuelle konkurrencer?

Det gør du bedst ved at give os en like på Facebook. Her er du altid opdateret, uanset om du ønsker at vide mere om konkurrencer eller rabatkampagner osv.

View all